A munkaerő toborzás meglehetősen összetett folyamat, ahol a siker titka többek között a megfelelő folyamatkezelés és annak fókuszált, jól menedzselt és határidőre történő végrehajtásában van. Vegyük sorra, lépésről lépésre mire készüljünk fel a toborzás során.
#1 A hirdetés
- Ne csak a munkaköri leírás legyen!
- Célja a pozíció vonzóbbá tétele.
- Elfogadtassa és népszerűsítse is egyben a hirdető céget.
#2 Az előszűrés
- A beérkezett önéletrajzok, pályázatok folyamatos feldolgozása és kiértékelése.
- Képesség és egyéb kompetencia tesztek elvégzése, szűkítve a legalkalmasabb jelöltek körét.
#3 Interjúk
- Gyors első körös interjú a potenciális jelöltekkel (általában telefonon).
- Második HR interjú, célszerű a lehető leggyorsabban leszervezni és lefolytatni.
- Harmadik fázis szakmai és személyes interjúk a szakmai vezetőkkel.
#4 Buktatók
- A hirdetés szövege nem megfelelő.
- Csupán egy platformot használnak hirdetés céljából.
- Nincs megfelelő tapasztalat és elegendő kapacitás a gyors, gondos és összeszedett toborzásra.
- Nem HR-es szakember végzi a kiválasztást.
- Túl hosszú interjúztatás, a vezetőkkel nem megfelelő a koordináció.
Egy szakértőkből álló professzionális toborzó cég, ahol a munkatársak minden nap ezzel foglalkoznak, gondosan, összeszedetten végig tudják vezényelni a folyamatot. Tanácsot adnak, hol és hogyan szükséges meghirdetni a kiírt pozíciót. Javaslatot tesznek arra, milyen bércsomagot érdemes ajánlani a jelentkezőnek. Kezelik a hirdetéseket és alaposan előszűrik a beérkezett cv-ket, interjúkat szerveznek és vezetnek le, személyiség teszteket, felméréseket végeznek. Koordinálják és jelen vannak a szakmai interjúkon, egy kézben tartják a teljes folyamatot. Ezen kívül még számtalan módon járulnak hozzá, hogy a nyitott pozíciók gyorsabban, pontosabban és sikeresebben kerüljenek betöltésre.
Comments are closed.