Nem kétséges, hogy napjainkban hatalmas harc folyik a jó munkaerő megszerzéséért és megtartásáért. Az Ön cége minden lehetőséget kihasznál, hogy magához vonzza a legtehetségesebb, legrátermettebb munkaerőt? A szervezet külső kommunikációja, weblapja, közösségi média megjelenései csak az ügyfeleket segíti megnyerni, vagy a jelenlegi és jövőbeli munkavállalókat is megcélozza?
Összegyűjtöttünk néhány tanácsot a témában.
#1 Munkahelyi élmény
Az anyagi motiváción túl egyre inkább előtérbe kerül a munkahelyi fizikai környezet, a cég hangulata, belső élete, az erről szóló érzések és elvárások megfogalmazása. A munkavállalói élményt rengeteg tényező befolyásolja, többek között a belső kommunikáció, a rendezvények, a személyes elismerések. Használjuk ki a munkahelyi élmény fokozásának a lehető legtöbb formáját.
#2 Béren kívüli juttatások
A munkavállalók testi- és lelki egészsége sosem volt ennyire fontos, mint napjainkban. Az alkalmazottak igényeinek megfelelő cafeteria elemek közkedvelt támogatási formák. Sportolás támogatására, egészségügyi szolgáltatásokról való gondoskodásra, nyugdíj előtakarékosságra és már home office támogatásra is van lehetőség. Mivel eltérőek és egyediek a dolgozói igények, célszerű előzetes felmérés alapján döntenünk a kínált lehetőségekről.
#3 Generációs különbségek figyelembe vétele
Számos cégnél dolgoznak együtt más-más korosztályok. Legyünk tekintettel a különböző
Számos cégnél dolgoznak együtt más-más korosztályok. Legyünk tekintettel a különböző generációs igényekre. A munkához való hozzáállás is eltérő nemzedékenként, de ha megtaláljuk mindenkivel a megfelelő hangot, remek csapatot állíthatunk össze, ahol egymást segítik és erősítik a dolgozók, akár egy jól funkcionáló, többgenerációs családban.
#4 Rugalmas munkavégzés
A rugalmas munkavégzés, a kiszámítható időbeosztás és a távmunkavégzés lehetősége
A rugalmas munkavégzés, a kiszámítható időbeosztás és a távmunkavégzés lehetősége egyre vonzóbb szempontok az álláskeresők körében. Ha iparágunkban megtehetjük, használjuk ki és alkalmazzuk ezeket a lehetőségeket is.
#5 Munkahelyi közösségépítés
Egy kiegyensúlyozott, oldott hangulatú munkahelyi közösség pozitív hatással van a dolgozók egyéni és közösségi életére is. A munkavégzés gördülékenyebb és eredményesebb jó hangulatban. A szisztematikusan felépített munkahelyi közösségek működőképesek hosszú távon is. Főként, ha a céges kultúrába illeszkedik a munkatársak profilja és egybevág az egységes értékekkel, amelyeket a vezetőség is napi szinten képvisel és közvetít.
Összességében az „employer branding” néven ismert munkáltatói márkaépítés alapja, hogy ne áruljunk zsákbamacskát, amit teszünk és amit mondunk, mindig legyen összhangban egymással. Ha a jövőbeni munkavállaló előre tájékozódik cégünkről, a valós és hiteles képet tapasztalja meg rólunk ma is és majd a későbbi munkavégzés során is. Ne okozzunk csalódást, így könnyen megtérül a tudatos és alapos munkáltatói márkaépítés.
Amennyiben érdeklik a részletek, ajánlatot kérne, keressen minket közvetlenül:
Comments are closed.